Koło fotograficzne, działające w MOS im. św Brata Alberta, ma za zadanie zainteresować wychowanków fotografią, możliwością wykonywania zdjęć, dokumentowania zdarzeń, rozwijania wrażliwości na piękno oraz doskonalenie umiejętności posługiwania się nowoczesną technologią. Program koła realizuje potrzeby edukacyjne, których nie można w pełni zaspokoić na zajęciach lekcyjnych z poszczególnych przedmiotów. Połączenie technik fotografowania, znajomości sprzętu z obróbką cyfrową zdjęć wpływa na całościowe postrzeganie przez naszych wychowanków zjawisk występujących w ich otoczeniu. Zajęcia mają również wpływ na poszerzenie wiadomości z zakresu geografii, biologii, fizyki, informatyki, techniki czy sztuki. Chłopcy dzięki fotografii mogą rozwijać swoje zainteresowania osobiste, rozwijać poczucie estetyki i smaku artystycznego, ponadto uczą się jak konstruktywnie spędzać czas. Zajęcia odbywają się co dwa tygodnie.
Koło filmowe utworzone zostało z myślą o rozwoju wychowanków Młodzieżowego Ośrodka Socjoterapii im. św. Brata Alberta. Głównym celem jest zachęcenie chłopców do odczuwania emocji podczas odbioru sztuki filmowej. Oglądane filmy oraz późniejsza dyskusja na ich temat ma za zadanie dostarczyć przeżyć estetycznych oraz rozwinąć wrażliwość i wyobraźnię młodych ludzi. Dzięki zajęciom wychowankowie uczą się także konstruktywnie spędzać czas oraz integrują się ze sobą. Odpowiedni dobór filmów sprawia, że chłopcy zapoznają się z rodzajami i gatunkami filmowymi, poszerzają zainteresowania dziełami znanymi ze „srebrnego ekranu”. Natomiast dyskusje kształcą umiejętności interpretacji sztuki filmowej oraz wypowiadania się na forum publicznym. Zajęcia odbywają się co dwa tygodnie.
Warsztaty składają się z dwóch części teoretycznej i praktycznej. Na początku wychowawca
omawia przygotowanie danej potrawy lub ciasta dzieląc się swoimi pomysłami i radami, pokazuje
różne techniki. Następnie krok po kroku objaśnia przygotowanie danego dania/ciasta podczas gdy
wszyscy wychowankowie grupy spoglądając na przepis zaczynają szykować produkty oraz pracują
nad realizacją.
Zajęcia są same w sobie bardzo kreatywne, wychowankowie w wielką chęcią w nich
uczestniczą. Bardzo się angażują, wzajemnie wspierają, proponując nowe pomysły a co
najważniejsze uczą się współpracy co w następstwie przekłada się na lepsze kontakty rówieśnicze
w grupie.
Jednak najwięcej radości sprawia chłopcom wspólna biesiada przy stole, zajadanie
przygotowanych własnoręcznie potraw lub ciast oraz częstowanie innych.